.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرط بررسی مدرک مدیران از زبان وزیر علوم

وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري در مورد بررسي مدارك مديران فعلي و 23 سال گذشته در وزارت علوم كه اواخر دولت نهم از سوي رياست جمهوري مطرح شد، گفت: وزارت علوم همه مداركي را كه از سوي جايگاه حقيقي و حقوقي ارائه مي‌شود بررسي و ارزشيابي مي‌كند و صحت و سقم آن را به جايگاه يا خود فرد اعلام مي‌كنيم و در واقع قانون به ما اجازه نمي‌دهد كه به همه مواردي كه از ما سوال مي‌شود ورود پيدا كنيم.
به گزارش ايسنا، دكتر كامران دانشجو دوشنبه شب در حاشيه ديدار با تعدادي از سفراي كشورهاي مختلف جهان در يونسكو در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تفكري كه در وزارت علوم و در دولت حاكم است تفكري است كه ريشه اسلامي دارد و بر اساس آن همه مبرا هستند الا آنكه عكس آن ثابت شود، اظهاركرد: آيا بايد در دور كشور راه بيافتيم و به مسئولان بگوييم كه مداركتان را به ما بدهيد تا آن را ارزشيابي كنيم. در واقع اين موضوع عملا نشدني است.

وي تصريح كرد: مسئوليت وزارت علوم آنجايي است كه كسي كه مدركش را به ما دهد آنرا ارزشيابي كنيم و ما مسئوليت آن را نداريم كه سراغ افراد برويم و بگوييم كه مدرك خود را به ما تحويل دهيد تا ما آنرا ارزشيابي كنيم.

مدارك مديران تنها در صورت وجود شك و شبهه بررسي مي‌شود

دانشجو افزود: هر زماني كه شك و شبهه‌اي در مدركي وجود داشته باشد و از يك جايگاه قانوني اين شك و شبهه براي يك مصداق معيني به ما اعلام شود، وزارت علوم اين موضوع را بررسي مي‌كند و اعلام نتيجه آن را به آن جايگاه حقوقي ارائه مي‌دهد.

وي تصريح كرد: ما در مسير قانون و منطبق بر قانون حركت مي‌كنيم.

هيچ دانشگاهي از تهران خارج نمي‌شود

براساس برنامه پنجم توسعه 550 پژوهشكده در درون دانشگاه‌ها ايجاد مي‌شود

دانشجو در ادامه با اشاره به تصويبات كارگروه انتقال كاركنان دولت نيز گفت: در اين راستا خبر تصحيح شده درست است و اصل را بايد بر آن دانست.

وزير علوم در ادامه گفت: هيچ دانشگاهي كه در تهران قرار دارد از تهران خارج نمي شود و دو دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه خواجه نصير به دليل آنكه دانشكده‌هاي آنها پراكنده هستند دانشكده‌هاي اين دو دانشگاه هر كدام به صورت جداگانه تجميع مي‌شوند و با توجه به اينكه فضا و جا در تهران براي تجميع اين دو دانشگاه وجود ندارد، بنابراين اين دو دانشگاه به محدوده شهر تهران منتقل مي‌شوند و در اين راستا روساي دانشگاه‌ها در جريان هستند و ما نيز همسو و هماهنگ با مجموعه دانشگاهي حركت مي‌كنيم.

وي افزود: در مورد انتقال پژوهشگاه‌ها نيز هنوز به جمع بندي كامل نرسيده‌ايم، در اين راستا كميته‌اي اين موضوع را دردست پيگيري دارد و براساس فرمايش مقام معظم رهبري سياست اين است كه پژوهشگاه‌ها را در كنار و يا در مجموعه دانشگاه‌ها داشته باشيم.

دانشجو ادامه داد: براساس برنامه پنجم دستگاه‌هاي اجرايي،550 پژوهشكده را در درون دانشگاه‌هاي ما ايجاد خواهند كرد تا ارتباط مكانيكي بين صنعت و دانشگاه به ارتباط ارگانيك تبديل شود.

بحث افزايش حقوق اعضاي هيات علمي بازنشسته قبل از سال 83 در دست بررسي است

اصراري براي پذيرش دانشجوي آزاد ندارم

وزير علوم همچنين در خصوص بحث افزايش حقوق اعضاي هيات علمي بازنشسته قبل از سال 83 نيز گفت: اين موضوع نيز در دست پيگيري است.

دانشجو در خاتمه همچنين در خصوص مصوبه مطرح شده از سوي مجلس در زمينه پذيرش دانشجوي آزاد كه از سوي شوراي نگهبان برگشت خورده است، گفت: بنده نيز به عنوان وزير علوم اصراري بر آن ندارم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.